Používáte zastaralý prohlížeč. Doporučujeme bezplatný upgrade na novější verzi, aby se vám webové stránky zobrazovaly správně.

Změna dodavatele elektřiny (plynu)

Publikováno: Kategorie: Informace o změně dodavatele, NovinkyŠtítky: ,




Shrnutí nejčastějších otázek a odpovědí ke změně dodavatele. Čí zákazník vlastně budete? Kolik vás bude stát změna dodavatele? Od kdy bude vaše smlouva platná? aj. U každé otázky zároveň ukazujeme jakou roli v ní SvítímeStejně.cz hraje.



Čí zákazník vlastně budu?
Náš :-). Vždy vám vybereme dodavatele, se kterým podepíšete smlouvu na přímo. Péče o vás se ale nezříkáme. Budeme rádi, když s námi budete nadále řešit vaše požadavky nebo problémy. Pokud s vaším dodavatelem ukončíme spolupráci (což se stalo historicky pouze u jednoho jediného dodavatele) budeme rádi, když pro vás budeme moci vybrat opět někoho s našeho portfolia.

Od kdy je smlouva platná?
U 99% dodavatelů se stává smlouva platnou dnem podpisu a účinná je okamžikem zahájení dodávek.

Kde si můžu ověřit, vjakém stavu smlouva je?
Nejlépe zavolejte nebo napište přímo vám přidělenému obchodníkovi. Pokud se nedovoláte využijte číslo 601 501 600.

Kolik mě bude stát změna dodavatele?
Za změnu dodavatele neúčtujeme žádné poplatky a vše za Vás zařídíme sami. Zadarmo to ovšem neděláme, platí nás vždy dodavatel, kterého vybereme. Pokud chcete zralizovat změnu bez nás, můžete. Za standardní provnání, dle našich paaramterů vám nebudeme účtovat žádné poplatky.

Jak dlouho trvá změna dodavatele?
Pokud máte u Vašeho stávajícího dodavatele smlouvu na dobu neurčitou, trvá změna dodavatele obvykle tři až čtyři měsíce, o vše se kompletně a bezplatně postaráme my. U smlouvy na dobu určitou je doba změny dodavtele u vašich odběrných míst závislá na výpovědní lhůtě Vašeho předchozího dodavatele.

Kdo se bude starat o elektroměr/plynoměr, pokud změním dodavatele?
Se změnou dodavatele se provozovatel distribuční soustavy (distributor) nemění. Distributor bude i nadále zodpovědný za odečty spotřeby a správu plynoměrů a elektroměrů.

Kdo zajišťuje odečty a kdy obdržím vyúčtování?
Po změně dodavatele zajišťuje odečty odběrného místa stále stejný distributor (provozovatel distribuční soustavy), proto se nemění termín odečtu spotřeby. Vyúčtování spotřeby tak budete dostávat ve stejném termínu, jako jste byli zvyklí u předchozího dodavatele.

Když s Vámi uzavřu smlouvu, nebudu po dobu přeregistrace bez proudu?
O celý proces přeregistrace se postará váš nový dodavtel, který zajistí plynulou změnu dodavatele a navazující plynulé dodávky elektřiny a zemního plynu.

Jak se dozvím, kdy mám začít platit zálohy a komu?
Po dokončení procesu změny dodavatele Vám bude zaslán „uvítací balíček“, který obsahuje uvítací dopis včetně potvrzeného data změny a nového plánu záloh.

Kdy mi bude vystaveno konečné vyúčtování od předchozího dodavatele?
Konečné vyúčtování od Vašeho předchozího dodavatele Vám bude zasláno nejpozději do jednoho měsíce od data změny dodavatele.
Doporučení: Při změně dodavatele provádí distributor ve většině případů odečet stavů měřidla za účelem vystavení konečné faktury tzv. odhadem. Odhad nemusí odpovídat skutečnosti. Proto našim klientům doporučujeme k datu přeregistrace provést samoodečet měřidla a zjištěný stav nám nahlásit. Samoodečet můžeme nahlásit distributorovi max. 5 dní po datu změny dodavatele.

Bude mi při změně dodavatele zachována stávající distribuční sazba?
Pokud při změně dodavatele elektřiny výslovně nepožádáte provozovatele distribuční soustavy o změnu technických parametrů připojení k elektrizační soustavě, neexistuje žádný důvod pro změnu sazby. Samotná změna dodavatele elektřiny nevyvolá nový proces přiznání distribuční sazby, protože z Vaší strany nedojde k fyzické změně charakteru odběru elektřiny.




Další příspěvky ze stejné kategorie